$#! | |
_kopp, Syv | |
_modell, Utsyn | |
_utsyn, Syv | |
A | |
ANTALL_RUNDER, Syv | |
antallTerninger, Kopp | |
avslutt, Utsyn | |
B | |
beholdning, Syv | |
C | |
Constants, Syv | |
E | |
ENDRET_TILSTAND, Syv | |
F | |
Functions | |
G | |
getBeholdning, Syv | |
getRunde, Syv | |
getTotal, Kopp | |
getVerdi | |
K | |
kast | |
Kopp | |
O | |
oppdaterUtsyn, Utsyn | |
OPPRINNELIG_BEHOLDNING, Syv | |
R | |
runde, Syv | |
S | |
spill | |
Syv | |
T | |
Terning | |
terninger, Kopp | |
total, Kopp | |
U | |
Utsyn | |
V | |
Variables | |
verdi, Terning |
inneholder pekeren til koppen, et Kopp objekt som har terninger.
private var _kopp: Kopp
referanse til modellen så utsynet får hentet verdier derfra
private var _modell: Syv
innholder pekerent til utsynet, et MovieClip som er programmets brukergrensesnitt
private var _utsyn: Utsyn
Max antall ganger spilleren får spille
public const ANTALL_RUNDER: int
private var antallTerninger
Fjerner spill knappen og gir beskjed om spilleren vant eller tapte
private function avslutt()
pengebeløpet spilleren har til rådighet
private var beholdning: int
Når verdienene i modellen endres utløses denne hendelsen
public static const ENDRET_TILSTAND: String
public function getBeholdning():int
public function getRunde():int
henter og legger sammen verdien til alle terningene i koppen og retruner totalen.
public function getTotal():int
Videreformidler verdien til en bestemt terning i koppen for at utsynet skal kunne vise riktig antall øyne.
public function getVerdi( terningNr: int )
Returnerer verdien til en bestemt terning i koppen.
public function getVerdi( terningNr: int ):int
public function getVerdi():int
kaller kast metoden til alle terningene i koppen
public function kast():void
Hver gang kast funksjonen kjøres så settes verdien til et vilkårlig tall mellom 1 og 6
public function kast():void
public function Kopp( antallTerninger: int ):void
Kjøres når modellen utløser hendelsen ENDRET_TILSTAND.
private function oppdaterUtsyn( e: Event )
Pengebeløpet som spilleren starter med
public const OPPRINNELIG_BEHOLDNING
antall ganger spilleren har kastet terningene
private var runde: int
lar spilleren kaste terningene så lenge han har penger igjen og har spilt færre ganger enn ANTALL_RUNDER
public function spill()
Når spilleren trykker spill knappen, kalles spill metoden i modellen
private function spill( e: MouseEvent )
Konstruktøren oppretter en kopp med 2 terninger og et utsyn som legges til displaylista
public function Syv()
består av objektvariabler som peker på Terning objekter
private var terninger: Array
blir brukt av getTotal for å samle opp verdien til alle terningene.
private var total: int
Konstruktøren viser startverdiene og registrerer lyttefunkjoner for å oppdatere seg selv når verdiene i modellen endres og å spille når knappen trykkes
public function Utsyn( _modell: Syv, beholdning: int ):void
private var verdi: int