Utsyn

MovieClip
Utsyn

Utsynet er brukergrensesnittet til modellen og har noen forhåndslagde grafiske instanser som er laget i flash:

  • txtBeholdning - tekstfelt som viser beholdning
  • txtRunder - tekstfelt som viser antall ganger spilleren har kastet terningene
  • txtResultat - tekstfelt som til slutt viser om spilleren har vunnet eller tapt
  • knapp - Common Libraries Button som trykkes for å kaste terningene
  • terning1 - MovieClip av typen uTerning som kan vise ulike antall øyne
  • terning2 - tilsvarende terning1
Summary
UtsynUtsynet er brukergrensesnittet til modellen og har noen forhåndslagde grafiske instanser som er laget i flash:
Variables
_modellreferanse til modellen så utsynet får hentet verdier derfra
Functions
UtsynKonstruktøren viser startverdiene og registrerer lyttefunkjoner for å oppdatere seg selv når verdiene i modellen endres og å spille når knappen trykkes
spillNår spilleren trykker spill knappen, kalles spill metoden i modellen
oppdaterUtsynKjøres når modellen utløser hendelsen ENDRET_TILSTAND.
avsluttFjerner spill knappen og gir beskjed om spilleren vant eller tapte

Variables

_modell

private var _modell: Syv

referanse til modellen så utsynet får hentet verdier derfra

Functions

Utsyn

public function Utsyn(_modell: Syv,
beholdning: int):void

Konstruktøren viser startverdiene og registrerer lyttefunkjoner for å oppdatere seg selv når verdiene i modellen endres og å spille når knappen trykkes

Parameters

_modellpeker til modellen
beholdningopprinnelig pengebeløp

spill

private function spill(e: MouseEvent)

Når spilleren trykker spill knappen, kalles spill metoden i modellen

oppdaterUtsyn

private function oppdaterUtsyn(e: Event)

Kjøres når modellen utløser hendelsen ENDRET_TILSTAND.  Henter verdier fra modellen og oppdaterer utsynet

Sjekker når spillet skal stanses og kaller så funksjonen avslutt.

avslutt

private function avslutt()

Fjerner spill knappen og gir beskjed om spilleren vant eller tapte

private var _modell: Syv
referanse til modellen så utsynet får hentet verdier derfra
public function Utsyn(_modell: Syv,
beholdning: int):void
Konstruktøren viser startverdiene og registrerer lyttefunkjoner for å oppdatere seg selv når verdiene i modellen endres og å spille når knappen trykkes
private function spill(e: MouseEvent)
Når spilleren trykker spill knappen, kalles spill metoden i modellen
private function oppdaterUtsyn(e: Event)
Kjøres når modellen utløser hendelsen ENDRET_TILSTAND.
private function avslutt()
Fjerner spill knappen og gir beskjed om spilleren vant eller tapte
Close